UA

Як уникнути фінансового колапсу в бізнесі: 5 порад від проєкту «Школа бізнесу Нова пошта»

Як уникнути фінансового колапсу в бізнесі: 5 порад від проєкту «Школа бізнесу Нова пошта»

Жоден бізнес не захищений від фінансового колапсу. Проблеми можуть виникати не тільки під час економічної кризи, а й у будь-який інший момент. Підприємці нерідко допускають серйозні помилки, через які трапляються різні труднощі з фінансами. Але як показує практика, подібного можна уникнути, вилучивши конкретні негативні фактори.

Щоб навчити українських підприємців запобігати фінансового колапсу в бізнесі, компанія «Нова пошта» запустила унікальний проєкт «Школа бізнесу Нова пошта», завдяки якому можна дізнатися багато важливих правил для успішного ведення бізнесу. На сайті http://online.novaposhta.education кожен охочий може записатися на онлайн-інтенсив, у ході якого досвідчені знавці своєї справи детально розповідають про головні тонкощі управління грошовими коштами. Ми ж пропонуємо вам коротко розглянути основні правила, як уникнути фінансового колапсу в бізнесі:

  •  облік основ фінансової грамотності;
  • поділ особистих грошових коштів і активів бізнесу;
  • проведення фінансового обліку;
  • відмінності між доходом і прибутком;
  • фінансове планування.

1. Враховуйте базові знання фінансової грамотності

Багато українських підприємців не знають ключових моментів фінансового обліку. Відкриття власної фірми й пошук співробітників у штат є тільки половиною справи, адже ще важливо знати основи державних і міжнародних стандартів фінансової звітності, розуміти, як нараховуються податки тощо. Звичайно, в Україні тільки відбувається розвиток фінансової грамотності та підприємницьких шкіл. Але завжди потрібно пам'ятати, що від рівня знань і навичок керівника безпосередньо залежить успіх його фірми.

2. Поділ власних грошей і засобів бізнесу

Підприємці-початківці часто роблять помилку, використовуючи особисті кошти для розвитку своєї справи, водночас «новенькі» часто вкладають всі свої гроші. Звичайно, якщо мова йде про невеликі суми, то краще пожертвувати частиною своїх доходів, ніж повністю втратити бізнес. Але це потрібно робити тільки в екстрених ситуаціях.

Це ж правило працює й у зворотному порядку: рекомендують не використовувати кошти фірми на особисті потреби. Наприклад, якщо ваша дружина захоче поїхати на відпочинок за кордон, але грошей вистачає тільки на місцеві курорти, краще не витрачати кошти підприємства, адже у разі не повернення потрібної суми назад в кінці облікового періоду (місяць, квартал) можуть виникнути проблеми з фінансами.

3. Регулярне проведення фінансового обліку

Відома приказка говорить: гроші люблять рахунок. Це правило як ніде краще діє в бізнесі. Щоб уникнути фінансового колапсу, важливо регулярно звіряти грошові кошти фірми. Бажано, щоб фінансовий облік став щомісячною мірою, навіть якщо в штаті немає свого бухгалтера.

Важливість перевірки зумовлена людським фактором, адже люди схильні допускати помилки. Найпоширеніша помилка — записування витрачених коштів в кінці робочого тижня, а не після скоєння самих перекладів. У таких ситуаціях підприємці або бухгалтери часто забувають списати різницю, що призводить до елементарного зникнення грошей.

4. Поділ доходів, прибутку і залишку на кінець звітного періоду

Українські підприємці часто плутають між собою грошові потоки — не відрізняють чистий прибуток від доходу, кінцевого сальдо тощо. У такому випадку потрібно повернутися до першого правила і ретельно попрацювати над фінансовою грамотністю — інакше плутанини не уникнути.

Нерозуміння азів часто призводить до повноцінних фінансових колапсів. Нагадаємо, що означає кожен вид потоків:

  • дохід — гроші, які заробила фірма;
  • валовий прибуток — дохід без урахування витрат;
  • чистий прибуток — кінцева сума грошових коштів з вирахуванням витрат і податків.

5. Здійснення фінансового планування

Успішне управління бізнесом можливо лише за грамотного фінансового планування.

Формування чіткого плану дозволяє побачити, скільки коштів залишилося на рахунку фірми в певний час, який обсяг передбачуваних витрат, скільки грошей потрібно на закупівлі й т. д.

Якщо ви не можете дотримуватися самостійно перерахованих вище правил, знайдіть в штат грамотного бухгалтера, який відповідав би за фінансовий облік і мінімізував ризики грошового колапсу в фірмі.

Рекламный материал

Мы используем файлы cookie, чтобы обеспечить должную работу сайта, а контент и реклама отвечали Вашим интересам.