Ринку навантажувачів і складської техніки в Україні в найближчі кілька років пророкують стабільне зростання. За даними ГК «Логістик Форкліфт» оборот ринку продажів вантажної техніки в країні становить близько 10 мільйонів доларів США, але у нього є потенціал для зростання. Аналітики ГК «Логістик Форкліфт» розповіли, як відчуває себе ринок навантажувачів і складської техніки і що його чекає в найближчому майбутньому.
Пропозиція і попит
На ринку України на даний момент працюють близько 5 великих компаній, що продають навантажувачі та близько 30 невеликих операторів, які займаються перепродажем вживаної раніше техніки. За даними аналітиків «Логістик Форкліфт», середня сума угоди на ринку становить $ 15 000, а в рік продається більше 1000 одиниць нової і вживаної техніки.
«Основними постачальниками вантажної техніки є Китай, Японія, Європа. Виробники з Болгарії, Білорусі та вітчизняні марки займають дуже невелику частку ринку - 1 - 2 %», - зазначає Станіслав Дерець, генеральний директор «Логістик Форкліфт».- Уже не менше 10 років китайські виробники комплектують японськими двигунами і виводять на ринок навантажувачі нової якості. Це дозволяє їм конкурувати за ціною з високим рівнем надійності. Серед таких марок можу відзначити Goodsense. Японські, американські і європейські марки здебільшого потім формують ринок вживаної техніки».
Основні тенденції та прогнози
Ринок збуту навантажувачів і спецтехніки залежить від кількох галузей економіки і вони показали хороші тенденції в 2017 - 2018 роках в Україні, хоча учасники ринку відзначають, що пряма кореляція швидше є з майстерністю продажів і доречними консультаціями. За даними ГК «Логістик Форкліфт», основними покупцями навантажувачів і складської техніки стали замовники з аграрного сектора, виробники будматеріалів, рітейлери, переробна і видобувна галузі, м'ясна і рибна промисловість.
У «Логістик Форкліфт» відзначають, що кризові явища, які спостерігаються в Україні з 2014 року, в останні два роки сходять нанівець, а минула криза принесла ринку і позитивні зміни. За цей час сформувався відкладений попит на нову техніку, а також підвищилась довіра до китайських виробників. Тому в найближчі 2 - 3 роки ринок буде зростати. «Обсяг продажів у 2016 - 2017 роках став відновлюватися, покупців все більше цікавить нова техніка, активно укладаються угоди купівлі-продажу, йде навчання фахівців-операторів навантажувачів, і в 2019 - 2021 роках ці тренди збережуться. Ми вважаємо, що в 2019 - 2021 роках ринок зростатиме, як мінімум, на 5 - 7 % на рік», - резюмує Станіслав Дерець.
Для довідки:
ГК «Логістик Форкліфт» була заснована в 1997 році як офіційний дилер навантажувачів і шин. Першою почала постачання в Україну вживаних навантажувачів з Японії, Європи і США, з 2004 року ексклюзивний дилер Goodsense (Японія - Китай). Сьогодні компанія продає більше 300 найменувань навантажувачів європейських, японських і китайських брендів, і надає повний спектр послуг з обслуговування вантажної і складської техніки. У 2005 році на базі ГК «Логістик Форкліфт» відкрита власна школа навчання для водіїв навантажувачів, школа випустила понад 5000 осіб.