З 1 травня усі АЗС в Україні будуть додавати до бензину біоетанол. Це обезводнений етиловий спирт, який виробляють з рослинних матеріалів. В Україні його найчастіше роблять із кукурудзи або цукрового буряку.
Нова норма закону не стосується лише бензинів з октановим числом 98 і вище, а також пального, яке купують для власних потреб Держрезерв та Міноборони. Окремого маркування на АЗС не буде. Про це повідомляє Інформатор з посиланням на Інформатор Україна.
Причини додавання біоетанолу наступні:
У більшості країн біоетанол змішують з бензином давно. Левова частка країн ЄС перейшла з бензинів E5 на E10. Вже кілька років бензин з додаванням 10% біоетанолу заливають кермувальники у баки своїх авто в Австрії, Бельгії, Болгарії, Чехії, Данії, Естонії, Фінляндії, Франції, Ірландії, Угорщині, Литві, Швеції, Нідерландах, а з 2023 року – у Польщі, Румунії та Словаччині.
За словами директора консалтингової групи “А-95” Сергія Куюна, у Євросоюзі обов’язкове додавання біоетанолу діє понад 15 років.
"Там такі ж машини, як у нас. Просто шкідливий октанопідвищуючий компонент у бензині замінили на корисний. Вважайте, що майонез у вашому салаті замінять на сметану – будете тільки здоровішими. Але є одне "але”, – сказав Сергій Куюн.
Головна проблема біоетанолу в тому, що він гігроскопічний, тобто абсорбує воду.
"Після цього бензинова суміш розшаровується і втрачає свої експлуатаційні властивості. Постачальник може купити якісний Е5, але якщо в нього в бензовозі, резервуарі на нафтобазі або на АЗС є мізерні залишки води, іржі або дрібного бруду – будуть проблеми", – попереджає експерт.
На думку Сергія Куюна, у перші місяці буде купа нарікань та претензій на якість пального, бо встежити за цим буде важко.
“Усі бояться, бо ніхто не знає, де трапиться "штанга". Розробляють сценарії реагування. Травень і червень будуть сповнені сюрпризами, прокльонами і скаргами", – заявив експерт.
Нагадаємо, раніше ми писали, що у Кам'янському під час комендантської години чоловік зайшов на АЗС з пістолетом. Також читайте, що на декількох заправках WOG у Дніпрі зникло пальне. Крім цього, Інформатор повідомляв, що у Дніпрі на кількох дорогах з 1 квітня змінилися обмеження швидкості.