RU

Приховані послуги "Укрзалізниці": 6 речей, які можна вимагати в потязі

Читать на русском

Читать на русском
Приховані послуги "Укрзалізниці": 6 речей, які можна вимагати в потязі
Розповідаємо про послуги УЗ, про які мало хто знає

Поїзди - безпечний вид транспорту, коли мова йде про подорожі на великі відстані. А от що стосується комфорту, тут можуть виникнути непередбачувані проблеми. Багато чого залежить від того, хто опиниться під час поїздки по сусідству та сумлінності працівників "Укрзалізниці".

Також не усі пасажири знають про перелік послуг, за які вони заплатили, купивши квиток,- пише Інформатор із посиланням на Інформатор Україна.

Безкоштовні послуги, про які не всі знають

Пасажири, які придбали квитки, зокрема й електронні, можуть безплатно користуватися туалетами на залізничних вокзалах та станціях на шляху прямування потяга.

Платні туалети та платні зали очікування підвищеного комфорту чи з додатковими послугами на вокзалах можуть відкриватися для функціонування тільки за наявності безплатних. Відкриття платних туалетів замість безплатних, зменшення площі безплатних залів чекання, що може призвести до погіршення умов перебування пасажирів на вокзалах, забороняється. Ця вимога міститься у пункті 36 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом.

У поїзді можна безкоштовно отримати окріп у провідника. Перевізник повинен подбати про забезпечення пасажирів під час поїздки питною водою (пункт 6-1 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом).

Купе провідника має бути укомплектовано холодильником та СВЧ-піччю, якими можуть скористатися і пасажири вагона. Також у провідника має бути аптечка, ліки з якої в разі потреби він повинен надати пасажиру. Це вже включено у вартість квитка і повинно бути абсолютно безкоштовно.

Безкоштовно ви можете користуватися і розетками в вагонах поїзда. При чому в будь-який час – незалежно від того, стоїть він чи їде.

Якщо ви зібрались поспати

Постільна білизна має видаватися у герметичних пакетах. Якщо пакет надірваний, ви маєте право його замінити на герметичний.

«Білизна виявилася погано випраною? Вимагайте її заміни, навіть якщо всі комплекти будуть такими. Зазвичай, після третього брудного комплекту вам принесуть чистий зі спального вагону», – радить юридичний консультант Петро Чередніков. І нагадує: постіль збирає провідник, а не ви. Тож, усі заклики здати постільну білизну, ігноруйте. 

Відповідна постанова Кабінету Міністрів України діє ще з 19 березня 1997 року. І пункт 63 цього документу з того часу залишається незмінним: «Доставка постільних речей на спальне місце пасажира і збирання їх за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця призначення є обов’язком провідника вагона».

«Відповідно до Порядку обслуговування громадян на залізничному транспорті, ви можете попросити провідника розстелити вам постіль, якщо вам складно це зробити. Це особливо актуально для літніх людей, вагітних жінок і сімей, які подорожують з маленькими дітьми», – пояснює юрист.

Пристебніть ремені безпеки!

Переважне право для використання нижнього місця для ручної поклажі має пасажир, який їде на нижній полиці, а верхнього – пасажир на верхній полиці.

«Ви ні з ким не зобов’язані ділитися своєю нижньою полицею, що також передбачено Правилами поведінки громадян на залізничному транспорті. Той, хто боїться висоти або некомфортно почувається на верхній полиці в поїзді, може попросити у провідника спеціальні ремені безпеки», – говорить Петро Чередніков.

Ці ремені безпеки є в поїздах завжди, і їх зобов'язані надавати пасажирам верхніх полиць за першою вимогою. Якщо наданий ремінь виявиться недостатньо міцним, пасажир може попросити його замінити.

У вартість квитка входять послуги страхової компанії, тож у разі травмування під час поїздки у потягу, пасажир може отримати компенсацію. Для цього необхідно оформити акт про нещасний випадок і зберегти квиток. Після цього варто зв'язатися зі страховою компанією, контакти якої зазначені у квитку.

(Не)Працюючий кондиціонер

Якщо влітку в купе не працює кондиціонер, то пасажир має право пересісти у вагон з робочим кондиціонером за наявності у ньому вільних місць і попередивши про це провідника.

«Якщо ж цього у вас не вийде, а вам дуже спекотно, або навпаки холодно, викликайте начальника поїзда і вимагайте від нього дотримання правових нормам перевезення пасажирів. В них вказаний дозволений температурний режим перевезення пасажирів у різні сезони», – радить експерт.

За його словами, якщо умови перевезення не відповідають вказаним, начальник поїзда може вам безкоштовно надати таке саме за класом місце в іншому вагоні або місце у вагоні більш високого класу.

Знайте свої права!

Обізнаність щодо своїх прав надає пасажиру велику перевагу, а головне – допомагає зберегти спокій і впевненість в ситуації, коли щось пішло не так. Тож, правники радять не забувати про таке:

  • Пасажир поїзда має право попросити вимкнути музику, якщо вона йому заважає.
  • Пасажир поїзда має право попросити у провідника ковдру незалежно від пори року.
  • В туалеті поїзда обов’язково повинні бути в наявності папір і мило.
  • Палити в українських поїздах заборонено, тому якщо хтось із пасажирів палить, ви можете вимагати від провідника, щоб він вжив заходів. Також ви можете вимагати від провідника втихомирити шумних пасажирів.
  • Розбудити вас при під'їзді до вашої кінцевої станції – це прямий обов'язок провідника.
  • Також в обов'язки провідника входить підйом і опускання верхніх полиць.
  • Якщо ваше місце в поїзді зайняв інший пасажир, провідник зобов'язаний виділити вам інше. Якщо місце, надане замість того, яке було заброньоване, та знаходиться у вагоні класом вище, ви не повинні нічого доплачувати, але якщо нове місце у вагоні класом нижче, вам зобов'язані повернути різницю вартості квитка.

В екстремальних ситуаціях

Якщо ви запізнюєтеся на поїзд і до його відправлення не встигнете дійти до вказаного у вашому квитку вагона, ви можете сісти в будь-який найближчий до вас вагон. Це правило актуально для посадки на проміжних станціях, зупинка на яких дуже маленька за часом.

«Більше того, ви можете купити квиток вже у провідника, якщо з якоїсь причини не змогли або не встигли зробити це в звичайній касі. При цьому провідник зобов'язаний видати вам стандартний квиток на потяг, такий же, як і в звичайній касі», – говорить Петро Чередніков.

Буває, що пасажир пропускає свою станцію. Повернутися на станцію призначення у такому разі він може безкоштовно.

Також без доплат пасажир має право продовжити поїздку, якщо відстав від свого состава. Про це він має повідомити начальнику станції, на якій опинився. Той допоможе пасажиру зв'язатися з начальником поїзда, на якому він їхав, щоб провідники простежили за речами і зняли їх з поїзда на найближчій станції, зупинка на якій за розкладом становить десять і більше хвилин. 

Пасажир має право безкоштовно доїхати до тієї станції, на якій його будуть чекати речі, а потім продовжити шлях на іншому поїзді, оновивши квиток у касі. Доплачувати за новий квиток не потрібно.

У разі якщо кошти та документи вкрадені або загублені, пасажир "Укрзалізниці" може придбати квиток без оплати.

«Ви можете будь-кому доручити купити квиток на ваше ім'я, причому запит на купівлю можна зробити телефоном. Такий квиток на поїзд, що відправляється зі станції, на якій ви перебуваєте, може бути оформлений з будь-якої точки країни. Купити квиток таким способом можна не менше ніж за три години, і не раніше, ніж за дві доби до відправлення поїзда», – розповідає Чередніков.

Якщо ви забули свій квиток, наприклад, залишили його у людини, яка проводжала вас на поїзд, вона повинна протягом години після відправлення поїзда пред'явити забутий вами документ начальнику вокзалу. Начальник вокзалу дасть телефонограму начальнику поїзда, на якому ви їдете, і вам випишуть новий проїзний документ на весь шлях прямування. Вартість телефонограми оплачується заявником.

Якщо протягом чотирьох годин після відправлення поїзда повідомлення про квиток не надійде, пасажир вважається безквитковим. У такому разі він повинен сплатити штраф і повторно заплатити за проїзд або залишити поїзд.

І головне – працівники Укрзалізниці, і в першу чергу провідники в поїздах, повинні бути ввічливим. Це також регламентовано правилами перевезення пасажирів.

Раніше ми писали, що працівники Придніпровської залізниці розповіли про роботу під час війни. Також ми повідомляли, що пасажири потяга вигнали у тамбур військового через "неприємний запах".

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.