Мер Дніпра Борис Філатов виступив зі звітом щодо підсумків 2024 року. Також деякі дніпряни мали змогу озвучити власні питання до міського голови. Здебільшого людей цікавили комунальні роботи в Дніпрі, громадський транспорт та допомога ЗСУ.
Про це повідомляє Інформатор з посиланням на трансляцію виступу Бориса Філатова.
За словами міського голови, в місті є серйозна проблема, що тягнеться з радянських часів. Інженери будували комунікації та колектори з численними порушеннями – використовували різні труби, деякі ділянки колекторів взагалі відсутні.
Борис Філатов заявив, що численні роботи пов’язані з численними роботами з ремонтів чи навіть побудови з нуля колекторів та комунікацій. Вони займають багато часу і вимагають комплексного підходу. В іншому випадку – тільки ями зариють, доведеться їх розривати знову після нових проривів чи утворення “озер” посеред доріг.
“Знаєте, я кажу завжди, що саме страшне, коли ми обманюємо самі себе. Давайте не обманювати самих себе. Безкоштовного нічого не буває. І транспорт в Харкові зараз фінансується з міського бюджету, за рахунок міського бюджету. Фактично, це величезний кошт, 2,5 млрд гривень. А міський бюджет – це ваш бюджет, платників податків”, – заявив міський голова.
Він додав, що якщо робити безкоштовний транспорт, потрібно діставати гроші з бюджету. Крім цього, у Харкові відсутні приватні перевізники, коли в Дніпрі весь автотранспорт є приватним. У підсумку, загальна кількість усього транспорту в Харкові майже вдвічі менша. Якщо хочеться безкоштовного електротранспорту в Дніпрі – потрібно виділяти близько 4-5 мільярдів гривень на рік з бюджету. Взяти їх – немає де.
Мер Дніпра повідомив, що місто висаджує багаторічні квіти, які триматимуть протягом кількох років. Крім цього тюльпани, які активно обговорювалися в мережі, подарували Нідерланди – вони нічого не коштували місту.
Квіти висаджуються для того, аби щось було для людей. Передбачається, що вони хоч трохи допоможуть переключитися на щось красиве у теперішній складній ситуації.
Борис Філатов заявив, що з початку повномасштабного вторгнення розмір виключно прямої допомоги війську сягнула майже 3 мільярди гривень. У бюджеті на 2025 рік закладено близько мільярду гривень субвенцій для захисників.
Також у бюджеті на наступний рік закладено близько 12,5 мільярдів гривень на “захищені статті” – зарплати вчителям, іншим працівникам державних та комунальних установ, харчування дітей в школах і т.д. Із захищених статей неможливо виділяти кошти – вони є обов'язковими для міста.
“Крім того, я хочу повторити ще раз, наступного року, на жаль, з бюджету міста Дніпро будуть вилучені буквально мільярди гривень. За це всім нам потрібно “подякувати” Уряду та Верховній Раді. Фактично, вони вчергове пограбували місцеве самоврядування. Але не дивлячись на це, ми будемо не припиняти підтримувати нашу армію”, – заявив Борис Філатов.
Щодо піару, то Філатов заявив, що влада дійсно витрачає деякі суми на інформування населення. Але він стверджує, що мова тут йде тільки про повідомлення, що важливі для дніпрян, як відключення води через аварії, перекриття вулиць і т.д. Він пообіцяв, що навіть у такому випадку у 2025 році на інформування планують витратити на 20 мільйонів гривень менше, ніж у 2024 році.
Борис Філатов одразу заявив, що придбані вагони не є металобрухтом. Крім цього, один вагон, до прикладу, з Німеччини коштував 1 200 євро за штуку. При цьому до війни виготовити новий вагон обходилося в 1 мільйон 700 тисяч євро.
Таким чином, аби замінити весь електропарк Дніпра саме новими вагонами, довелося б витратити весь міський бюджет разом із захищеними статтями. Таким чином закуповувати вживані вагони значно вигідніше, і вартість вагонів з Німеччини є такою, що її можна назвати практично “подарунком”. Їхній стан досить задовільний і якісний, і ще з десяток років вони зможуть чудово функціонувати.
Борис Філатов заявив, що в місті проводилися лабораторні дослідження біля підприємств, і дійсно в зразках знайшли перевищення норми. Результати направили до державної екологічної інспекції. Крім цього, місцеве самоврядування не має повноважень екологічного контролю. Цим займаються на державному рівні.
Інколи вдалося тільки переконати підприємства піти назустріч людям і здійснити кроки для зменшення викиду шкідливих речовин. Проте механізмів прямого впливу на цю ситуацію у міста просто немає.
Однією з проблем у цій сфері Борис Філатов назвав нестачу водіїв та інших працівників сфери. За його словами, частину з них мобілізували, ще частина – звільнилися. Усе тому, що вони також знаходяться на військовому обліку, і вони вирішили фактично “заховатися”. Це породжує логістичні проблеми і уповільнює вивіз сміття.
Місто шукає варіанти. На свята люди більше купують і кількість сміття теж збільшується. Ситуацію сподіваються покращити після свят. Філатов визнав, що бачить цю проблему і визнає її наявність.
Нагадаємо, що в Дніпрі декілька житлових масивів після ракетної атаки залишилися без опалення: Філатов заявив, що всі «заздалегідь готувалися». Також у Дніпрі на Алана Шепарда комунальники вирили велетенську яму та покинули її. Крім цього, дніпровська 128 бригада ТрО отримала почесне найменування “Дике Поле” – Філатов прокоментував подію.