Після відновлення ставок ПДВ та акцизу на українських АЗС здорожчало пальне. В середньому ціна на бензин зросла на 8 гривень за літр. У цей час активізувалися тіньові торговці пального або “бодяжники”, які навпаки на тлі зростання цін почали заробляти 8 гривень за літр.
А чимало автомобілістів могли помітити, що ціна на паливо на багатьох АЗС - особливо в регіонах - менша, ніж у гуртових трейдерів. Про це повідомляє Інформатор із посиланням на Інститут споживчих цін.
Для цього дослідники відібрали проби бензину А-95 з різних АЗС. Зразки перевіряли за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу. Додатково експерти перевірили вміст біоетанолу (спирту), ізопропілового спирту та етерів.
В більшості випадків результати були задовільні. Однак третина з них мала значні порушення якості. У “червоній зоні” опинилися “БРСМ-Нафта”, “АВІАС” та “U.GO”, середня BVS та регіональні гравці “24\7”, “KCEM”, та “DNIPRO OIL GROUP”.
У зразках “BVS U.GO” та виявили порушення октанового числа (94,2 та 94,6). На заправках 24\7 та “KCEM” під виглядом “95” реалізується бензин “А-89” і слугує показником саморобного палива.
На АЗС “КСЕМ” виявили перевищення вмісту сірки в 50 раз (529 мг/кг) і восьмикратне перевищення отруйного бензолу (7,7%). У “АВІАС”, “DNIPRO OIL GROUP” – шестикратне.
Після проведених аналізів експерти прийшли до висновків, що тіньовий обіг пального лише зростатиме, оскільки дохідність фальсифікування значно виросла. Крім того, негативно впливають на ринок повернення податків, які лише навпаки - підштовхують споживачів до торгівців неякісним бензином. Однак експерти застерігають, що така економія може дорого коштувати вашій машині.
Нагадаємо, що автомобілісти Дніпра розкритикували новий кільцевий рух на Петра Калнишевського. Крім того, ми писали причини, чому у Дніпрі з маршрутів почали зникати вечірні рейси. Також Інформатор повідомляв, як змінились ціни на продукти та послуги у Дніпропетровській області у серпні.