RU

Що це було: чому мешканці Дніпра «штурмують» McDonald's у перші дні роботи

Читать на русском

Читать на русском
Що це було: чому мешканці Дніпра «штурмують» McDonald's у перші дні роботи
Чому до McDonald's вишиковуються кілометрові черги?

McDonald's 25 квітня почав поступово відновлювати свою роботу у Дніпрі після більш ніж річної перерви. Наразі в місті працюють п’ять ресторанів мережі, на черзі – ще кілька, а ось доставка з закладів ще не запрацювала. Як результат – у перші дні під дверима McDonald's та на «МакДрайв» утворюються довжелезні черги. Ситуація стає складнішою під вечір, коли за лічені хвилини до закриття черги з автівок та людей все ще тягнуться на сотні метрів.

Інформатор вирішив розібратися, чому ж мешканці міста згодні години проводити в чергах заради бургера. Невже справа дійсно у смаку фаст-фуду? Допомагала нам прояснити ситуацію психологиня з Дніпра Аліна Бунас.

Вона зазначила, що кілометрові черги до McDonald's утворювалися не лише в Дніпрі, а й у Києві та інших українських містах. І річ не тільки в тому, що люди, вірогідно, цінують та відчувають прихильність до певних компаній крізь роки. То чому ж виник такий ажіотаж? Аліна Бунас виділила шість аспектів.

1. Дефіцит

В країні вперше були зачинені заклади швидкого харчування на такий довгий час. Все, що в дефіциті викликає у людини жагу мати це.

2️. Минуле життя

Відкриття McDonald's асоціюється у людей з довоєнним часом (з часом, коли було все звично й добре). Хочеться підсвідомо повторити, знову повернути минуле життя.

3. Емоційне зараження

Емоційне зараження - одна із форм "соціального зараження". Це - явище, коли емоції однієї людини та пов'язана поведінка безпосередньо викликають подібні емоції та поведінку інших людей - "Я хочу як усі".

4. Модель цілеспрямованої дії

У людей вмикається "модель цілеспрямованої дії" - бажання є прямим стимулом для намірів, які активізують поведінку. При цьому на бажання людини впливають очікувані емоції, суб'єктивні норми та певні соціальні настанови. Також частота минулої поведінки є предиктором бажань, намірів та поведінки людини в моменті. Тобто, чим частіше людина споживала їжу з McDonald's, тим вона більше буде хотіти відтворити подібний досвід.

5️. Стійке сприйняття бренду

Стійке сприйняття бренду споживачами McDonalds, з погляду соціальної психології бренд розглядається як соціальний об'єкт, з яким споживач вступає у певну взаємодію, від якої отримує специфічні, в чомусь унікальні емоції, котрі закріплюються мозком як рефлекторний ланцюг (стимул - реакція).

6️. «Дофамінова залежність»

Дофамін - це нейромедіатор, який передає електричні імпульси між нейронами, виробляється клітинами мозку у трьох структурах: гіпоталамусі та у двох областях середнього мозку: чорній субстанції та вентральній покришці, це є частина великої системи "винагороди та задоволення" в нашому мозку. Людина шукає варіанти як відчути задоволення та отримати миттєве підняття настрою, через їжу та звичні ритуали.

Раніше ми показували, як у Дніпрі пройшло відкриття McDonald's 25 квітня. Писали ми й про те, які заклади мережі запрацювали у Дніпрі першими. Також читайте, скільки коштують бургери, нагетси та меню. А ще ми запитали у мешканців Дніпра, як вони чекали на відкриття McDonald's. Дехто ж намагається заробити на ажіотажі навколо McDonald's.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.