Цьогоріч, аби вступити до вишів України, потрібно було скласти національний мультимедійний тест (НМТ). Основна сесія вже завершилась. Проте, є певна категорія людей, які можуть подати документи на контракт без результату тесту. Зокрема, мова йде про ті спеціальності, які мають особливу підтримку держави, а також мистецьку та спортивну кваліфікацію.
Що ж робити після проходження НМТ — читайте далі. Про це пише Інформатор з посиланням на Інформатор Україна.
Кожен учасник тесту отримує окремі результати за трьома предметними блоками у тестових балах. Так, максимальна кількість балів за українську мову складає 45, за математику, фізику, іноземну мову — 32, за історію України — 54, за біологію — 46, за хімію — 40.
Щоб отримати позитивний результат, потрібно набрати не менше 10% правильних відповідей на завдання кожного предмета. Після — результати будуть переведені в шкалу 100-200 балів. Результати кожен учасник отримає до 28 червня у своєму персональному кабінеті, а учасники додаткової сесії - до 29 липня. Зазначимо, що ви самостійно можете перевести результати в бали.
Щоб подати вступні заявки онлайн — необхідно створити електронні кабінети. Для цього потрібно:
Атестат має бути виданий не раніше 1998 року. В іншому випадку доведеться подавати заяву безпосередньо в закладі освіти в паперовому вигляді. Якщо у вас немає сертифіката НМТ, ви можете зареєструвати електронний кабінет за допомогою документа, що посвідчує особу. Реєстрація Е-кабінетів розпочалася з 1 липня.
Тільки-но ви створили Е-кабінет, необхідно внести наступну інформацію:
Завантаження документів до електронного кабінету буде також доступне. Ба більше, якщо виникнуть питання — ви можете звернутися до консультаційних центрів в приймальних комісіях. Тут вам допоможуть зареєструвати Е-кабінет, внести заяву, завантажити додатки до документів та вирішити інші питання.
Саме в цей період будуть приймати заяви та документи від абітурієнтів для вступу до вишів. Після подання першої заяви, внесення будь-яких змін до Е-кабінету неможливе. Тому переконайтеся, що всі дані завантажені коректно.
Зазначимо, що цьогоріч ви можете подати до 5 заяв на бюджетну форму навчання в будь-якому закладі вищої освіти без обмеження щодо кількості спеціальностей, на які подаються. Та до 15 заяв на контракт.
Визначення пріоритету заяви є важливим етапом при вступі на бюджетну форму навчання. У кожній з п'яти заяв, поданих на бюджет, необхідно встановити пріоритетність від 1 до 5, де 1 - найвищий пріоритет, а 5 - найнижчий. Це визначатиме черговість розгляду заяви при вступі на бюджетні місця.
Рейтингові списки вступників та надання рекомендацій до зарахування на бюджетну форму навчання будуть проведені не пізніше 5 серпня. Вступники, яким надійде повідомлення в Е-кабінеті про отримання рекомендації до зарахування на місця державного або регіонального замовлення, повинні до 8 серпня до 18:00 підтвердити свій вибір місця навчання в електронному кабінеті з використанням кваліфікованого електронного підпису або особисто в закладі освіти.
Договір можна укласти дистанційно з використанням кваліфікованих електронних підписів. Вступники, які проживають на тимчасово окупованій території та перебувають на ній, матимуть можливість укласти договір про навчання протягом трьох місяців після початку навчання.
Нагадаємо, що в Україні збільшили кількість бюджетних місць у вишах. Писали ми й про те, що в Україні хочуть повернути до очних навчань університети та коледжі. Також читайте, як студентам Дніпропетровської області отримати грант від Європейського центрального банку.