У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо

У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо
Процес будівництва нових станцій метрополітену у Дніпрі може зрушити з місця

Дніпровський метрополітен має 6 станцій та є одним з найменших у світі. Наприкінці лютого 2022 року будівництво трьох нових станцій метро у Дніпрі, «Театральної», «Центральної» та «Музейної», зупинилося, оскільки генеральний підрядник, турецька компанія Limak, евакуювала з України своїх співробітників. Вибір нового підрядника зрушив з місця, та оберуть його не раніше 2026 року, тоді як роботи, у кращому випадку, відновляться у 2027 році. Проте тепер з’явився шанс, що продовження будівництва стартує раніше. Мова не про продовження проходки тунелів, для цього таки будуть шукати нового підрядника, а про монтаж постійного кріплення на вже побудованих ділянках.

Це – близько 3,5 кілометрів тунелів, побудована на 45% станція «Театральна» та на 10% станція «Музейна». На ці роботи хочуть направити частину коштів, які Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) виділили компанії Limak, проте які не встигли освоїти. Про це Інформатор повідомляє із посиланням на КП «Дніпровський метрополітен».

Тож тендер КП «Дніпровський метрополітен» з'явився на сайті закупівель ЄБРР 8 липня.

«КП “Дніпровський метрополітен”, за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку, розпочало тендерну процедуру з визначення підрядника на виконання робіт у тунелях метро та на інших пов’язаних з проектом об’єктах, спрямованих на збереження робіт, виконаних попереднім підрядником, а також на підтримку техногенної безпеки проєкту “Завершення будівництва метрополітену у місті Дніпропетровську”», – вказано на сайті КП.

В оголошенні зазначено, що у 2012 році КП «Дніпровський метрополітен» отримало кредит від ЄБРР та ЄІБ у 304 мільйони євро на проєкт продовження лінії метрополітену у Дніпрі. Контракт уклали у 2016 році, проте його розірвали через невиконання зобов’язань підрядником і затримки в роботі після вторгнення рф в Україну у 2022 році.

Тендерні процедури мають розпочатися у четвертому кварталі 2025 року. В оголошенні щодо закупівлі на сайті ЄБРР зазначено, що зацікавлені підрядники мають самостійно оцінювати ризики, пов’язані з війною.

«Замовник та Банк не надають жодних гарантій безпеки чи захисту, пов’язаних із ризиками, що виникають у зв’язку з поточним конфліктом у зв’язку з цим тендерним процесом або виконанням результуючого контракту», – зазначено у повідомленні

У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо 1
Європейський банк реконструкції та розвитку
У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо 2
Оголошення щодо закупівлі на завершення будівництва метро у Дніпрі

Яка ситуація з добудовою метро Дніпра зараз

У лютому 2022 року будівництво метро у Дніпрі призупинилося через вторгнення рф в Україну. Генеральний підрядник, турецька компанія Limak, тоді евакуював з нашої країни своїх співробітників. З того часу місцеві працівники профільного КП лише підтримували техногенно-безпечний стан на ділянках. Нагадаємо, проєкт добудови дніпровського метро фінансують міжнародні партнери – Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ).

Дніпровська міська рада судиться з компанією Limak, а у березні 2025 року Юрій Гадяцький, керівник групи управління проєктом «Завершення будівництва метрополітену у місті Дніпро» КП «Дніпровський метрополітен», розповідав, що триває пошук нового підрядника. За оптимістичним сценарієм, його можуть визначити у 2026 році, тоді будівництво може відновитися у 2027 році.

«За позитивного перебігу подій можна сподіватися, що проєкт вийде на фінішну пряму у 2030 році», – прогнозував Юрій Гадяцький у березні 2025 року.

Про те, на якому етапі зупинилися роботи у лютому 2022 року, Артем Костюк розповідав на сайті КП "Дніпровський метрополітен". Для порівняння зараз він виклав декілька фото. Близько 90% з побудованих компанією Limak тунелів наразі мають лише тимчасове кріплення - напилення бетону. Тоді як постійне кріплення, товщиною у 40 сантиметрів, з високоякісного бетону та з гідроізоляцією, встигли зробити лише на відносно невеликій ділянці – близько 300 метрів у лівому тунелі, в районі шахтного ствола №1. Також він опублікував, як зараз виглядають майбутні односклепінна станція "Театральна" та пілонна станція "Музейна".

У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо 3
Поточний прогрес пройдених тунелів на ділянці "Вокзальна" - "Музейна"
У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо 4
Тимчасове кріплення тунелів - таких тунелів близько 90%
У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо 5
Готове постійне кріплення тунелів
У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо 6
Актуальний вид односклепінної станції "Театральна"
У Дніпрі під час війни продовжать будувати метро: що про це відомо 7
Актуальний вид пілонної станції "Музейна"

Раніше ми писали, що у Дніпрі на проспекті Дмитра Яворницького облаштовують нові трамвайні зупинки, на які витратять понад 2,8 мільйона гривень. Окрім того, у Дніпрі на 1,5 року звузять проїжджу частину для капремонту на Старому мості за 348 мільйонів гривень. Розповідали ми й про те, що на Набережній Заводській у Дніпрі почали встановлювати світлофор за понад 4,5 мільйона гривень.

Головна Актуально Україна на часі Youtube