“Укрзалізниця” анонсувала запуск жіночих купе. Наразі їх тестуватимуть на маршрутах далекого сполучення. Втім, це нововведення викликало неабияку дискусію серед громадян. Хтось вважає, що це допоможе жінкам безпечно подорожувати, а хтось — що питання вирішувати треба іншим чином.
Під час спілкування з Інформатором адвокат із Дніпра Станіслав Ліфлянчик зазначив, що розподіл купе на спільні та жіночі не допоможуть вирішити питання. Ба більше, вони не гарантують повну безпеку.
“Якщо жіночі вагони не будуть зачинятись на решітку, і ґвалтівник захоче когось зґвалтувати, він це зробить. Більш того, зґвалтування може відбуватися і стосовно чоловіків. На жаль, це також є розповсюджувальною практикою. Я думаю, що і правоохоронні органи, і швидка допомога не дадуть мені збрехати, що таке відбувається і відбувалось. Так, процент менший, ніж ґвалтування жінок, але це є”, — акцентував Станіслав.
Окрім того, введення жіночих купе порушує права людей. Оскільки громадяни України не залежно від статі є рівними між собою. Відповідно, ділити людей на “чоловік” та “жінка” заборонено.
“Крім того, якщо виходити ще й з європейських ситуацій, коли там є гендерна рівність, є ще якісь гендери, як виходити з цієї ситуації, коли людина приходить і каже: “я чоловік, але я позиціюю себе як жінка"? Це може бути абсолютно серйозна заява”, — зазначив адвокат.
За словами Станіслава Ліфлянчика, “Укрзалізниця” має купу правил перевезення пасажирів. Зокрема:
“Однак поліція знаходиться в якомусь вагоні, скоріш за все, разом з начальником цього потяга. Як її викликати? Тобто її викликати може лише провідник, який їде в цьому вагоні. Як провідник дізнається, що в якомусь купе відбуваються якісь дії? Може лише почути. Почути він може лише в тому випадку, якщо людину не придушили, не погрожують якоюсь зброєю, щоб вона мовчала і тд. Відтак, “Укрзалізниця” просто намагається прикрити подорожником серйозну рану. І, визнаючи, що в них небезпечно в потягах, просто робить хайп”, — сказав Станіслав Ліфлянчик.
Адвокат задається питанням, чи не потягне створення жіночих вагонів здорожчання вартості квитків. Речник та компанія “Укрзалізниці” запевнила, що ні. Однак може виникнути ситуація, коли ці купе будуть повністю заповнені, а в інших — нестача місць. Або навпаки — в них будуть дуже багато вільних місць.
“Це впливає на вартість квитків, які, скоріш за все, через деякий час почнуть дорожчати, тому що така обставина. Відповідно, якщо вони на це готові нести затрати, чому не нести затрати на безпеку? Краще, може, на це пустити кошти”, — підсумував адвокат.
“Особисто мене тригерить трошки як юриста, тому що це є порушенням прав. Однак як чоловік, мені в принципі все одно. Вони так хочуть — нехай так буде. Однак, я вважаю, що “Укрзалізниця” просто дуже некрасиво повела себе по відношенню до своїх громадян, клієнтів, чоловіків та й жінок навіть також. Тому, що просто не в змозі забезпечити безпеку своєї послуги”, — поділився Станіслав Ліфлянчик.
“Однак, щоб зсадити пасажирів, які не вміють себе вести і тому подібне, повинна бути поліція. Вона має скласти протокол”, — додав адвокат.
Нагадаємо, що “Укрзалізниця” анонсувала тестування жіночих купе у потягах. Писали ми й про те, що “Міс Україна” із Дніпра розповіла про страшний досвід подорожі у купе “Укрзалізниці”. Також Інформатор публікував думки дніпрян щодо нововведень “Укрзалізниці” розділились.
Відео: Дмитро Плаксін