Кредити на зеків, колектори-заручники та шахрайські схеми: як ошукують дніпрян на купівлі авто у лізинг

Кредити на зеків, колектори-заручники та шахрайські схеми: як ошукують дніпрян на купівлі авто у лізинг
Власник лізингової фірми відкрив декілька секретів бізнесу

Практично кожна українська родина хоч раз стикалася з купівлею-продажем автомобіля. Але буває і так, що грошей на омріяну покупку не вистачає. Тоді на допомогу приходять лізингові компанії. 

У другому випуску програми “Відвертості професій” спеціальний гість розповів про створення власної лізингової компанії, підводні камені цього бізнесу та на чому заробляють власники. Про це Інформатор повідомляє з посиланням на Youtube-канал “Відвертості професій”

З чого все почалось

Герой цього випуску майже 10 років працює в автомобільному бізнесі. Розпочинав брокером у “Приватбанку”. І завжди згадує історію про одного з перших клієнтів. 

“Приходить до мене звичайний дід. Я навіть не думав, що він буде купувати автомобіль. Але у нього із собою був повний пакет з грошима. Він вніс авансовий платіж за автівку Hyundai i30. З ним ще був чоловік такий презентабельний. І ми уклали договір”, - розповідає чоловік. 

Наступного дня дід зателефонував та повідомив про деякі невідповідності комплектувальних в автівці та перестав платити за кредит. Коли служба безпеки банку з'ясувала, хто приходив з дідом, все стало на свої місця. Він мав великі проблеми з банками та вмовив цього діда взяти кредит на себе, як підставна особа. В результаті, автівку у чоловіка забрали. 

 

Кредитні “схеми”

В одному з київських філіалів “Приватбанку” двоє співробітників організували схему. Велика кількість клієнтів фактично не бачили свої автівки після покупки. Їх одразу забирали певні люди, знімали з обліку та перепродавали. До схеми було залучено чимало людей: співробітники сервісних центрів, колоній та інші.

“Співробітники колоній - це ті, хто мав доступ до паспортів. Тому що, коли людину поміщають в тюрму, у неї вилучають документи. Їх зберігають в адміністрації тюрми. І от люди виймали ці паспорти та надавали третім особам. Ті віддавали нашим співробітникам, які оформлювали кредит. А співробітники сервісного центру знімали авто з обліку та продавали на авторинку”, - розповідає герой передачі. 

Схему потім викрили, але притягнути до відповідальності співробітників банку не вдалось. 

Відкриття лізингової компанії 

Для відкриття бізнесу знадобилось 1 мільярд кредитних коштів. Про кредити безпосередньо домовлялись з керівництвом банку. Співробітниками нової компанії стали колишні працівники банку.

“Є клієнт - людина, яка хоче придбати авто. Є власник цього автомобіля. Це може бути автосалон, бізнесмен або пересічна людина. Клієнт приходить до власника, а потім вже різними шляхами він потрапляє до лізингової компанії”, - говорить чоловік.

Це відбувається через брак коштів у покупця. Лізингова компанія сплачує всі гроші продавцю. Покупець отримує машину та з часом виплачує всю суму. І начебто всі у виграші. Але є певні "але". 

Практично кожна українська родина хоч раз стикалися з купівлею-продажем автомобіля
Практично кожна українська родина хоч раз стикалися з купівлею-продажем автомобіля

Підводні камені

Коли людина бере автівку в лізинг, то вона не торгується з продавцем. Авто купується за фіксовано вартістю. І тут можуть бути недобросовісні маніпуляції. 

“Биті машини із-за кордону. Хтось відновлює нормально, а хтось монтажною піною. Стан автомобіля може бути будь-яким. Найголовніше - щоб згодний був покупець”, - продовжує представник лізингової компанії. 

Були випадки, коли лізингодавці вступали в змову з продавцями автівок. За певну суму грошей співробітник лізингової компанії купував автомобіль не на ходу, як цілий, та продавав його клієнту за підвищеною у декілька разів вартістю. Винагороду ділили навпіл. Але наразі ці схеми не працюють.

На чому заробляють лізингові компанії

Лізингові компанії заробляють на відсотках. В середньому, клієнт переплачує приблизно 20% від вартості авто. Заробляють більше на кількості. У них понад 10 тисяч клієнтів. Проте, як зазначає наш співрозмовник, після початку повномасштабної війни їхня компанія працює у збиток.

Герой цього випуску майже 10 років працює в автомобільному бізнесі
Герой цього випуску майже 10 років працює в автомобільному бізнесі

Що роблять з боржниками 

Є декілька етапів роботи з боржниками. Перший - це soft-collection. Клієнту дзвонять та пропонують розв'язати питання. Якщо цього недостатньо, то переходять до другого етапу: hard-collection. Юристи намагаються вилучити машину. Третя частина - це коли приходять до людини додому та проводять роботу безпосередньо на місці. Проте таких людей одиниці. Наразі, коли йде війна, і багато хто з громадян залишились без роботи та не мають можливості сплачувати кредит, у лізинговій компанії пропонують вихід із ситуації. 

“Такі машини продають. Повторно. Клієнту повертають гроші, сплачені за кредитом. У цьому випадку він залишається без машини, але з якоюсь частиною своїх коштів та без боргу”, - говорить чоловік у масці.

Примусові вилучення теж бувають. І за це платять гроші колекторам. Приблизно 9 тисяч гривень одна машина. Всупереч поширеній думці, що колектори працюють агресивно, частіше саме вони натикаються на агресію з боку боржників.

“З боку осіб ромської національності. Намагались взяти наших колекторів у заручники. Приїхали до ромів. Їх було дуже багато, цілий табір. І наша машина. Але правоохоронні органи допомогли”, - розповідає бізнесмен. 

Крім того, герой програми підкреслив, що часто стають боржниками відомі люди.

“Чомусь люди, коли стають публічно відомими, перестають платити свої борги. Я імена не буду називати, але це прям люди з телевізора. Юмористи, блогери, співаки, танцюристи. Більше 10 людей”, - зазначив чоловік.

Не забувайте підписуватися на Youtube-канал “Відвертості професій”. Далі на вас чекає ще більше героїв та темні сторони різних професій. 

Нагадаємо, раніше ми повідомляли про темні сторони бізнесу з продажу шаурми у Дніпрі. Також читайте, що в Україні шахраї “продавали” авто та квадрокоптери для ЗСУ. Інформатор писав, що судитимуть депутата з Сумської області, який привласнив зібрані для ЗСУ 10 мільйонів гривень та організував шахрайський кол-центр у Дніпрі

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube