Де і як у Дніпрі особам з інвалідністю навчитись керувати автівкою: гайд від переселенки

Де і як у Дніпрі особам з інвалідністю навчитись керувати автівкою: гайд від переселенки
Нові можливості

Галина Іванівна Мандра має інвалідність першої групи – у неї проблема з ногою. Жінка їздить містом на електробайку та планує пересісти за кермо автівки. Для цього вона проходить курси в автошколі, яка з березня працює на базі Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. Їй це важливо, адже у мами Галини також інвалідність. Родина переїхала до Дніпра з Харкова. Для них відвідати лікарню, службу соцзахисту, стоматологію – завдання із зірочкою. 

Інформатор відвідав автошколу для осіб з інвалідністю і дізнався, як в ній навчають майбутніх водіїв.

 

До Дніпра Галина Іванівна виїхала з мамою в перший день повномасштабного вторгнення, навіть не встигли забрати всі речі через страх і хвилювання. Біля їхнього будинку розірвався снаряд: вивалив високе дерево і електричний стовп. 

Жінка має інвалідність першої групи опорно-рухової системи. У її мами інвалідність тої ж групи, і на момент переїзду були вади зору. Потрібно було робити операцію. У державних клініках відмовляли, але погодились зробити у приватній. Втім, там не було стаціонару, тож жінка мала їздити в лікарню щодня. 

“Місто виділяло тільки 9 поїздок – це по три поїздки на місяць. Переселенцям більше. В мене є лист-відмова. Мамі поїздок не надавали тому, що не було підтверджуючих документів, що вона переїхала разом зі мною. Ми судилися за це”, – каже Галина.

А їздити треба багато – до лікарні, служби соціального захисту, стоматології. Останні 7 років Галина переміщується на електробайку, але його заряду вистачає до 20 км. Далеко не поїдеш, та й пасажира з собою не візьмеш.

Зараз Галина переміщується містом за допомогою електробайку
Зараз Галина переміщується містом за допомогою електробайку

Якщо викликати таксі, то потрібні 2 автівки, адже у жінок ще й коляски. Це дорого. Знайомі запропонували Галині автівку, яка зараз стоїть без справи. Тому Галина вчиться кермувати. Вона вже вивчила теорію і перейшла до практики. 

“Цей проєкт реалізований Міністерством внутрішніх справ України в рамках ініціативи першої леді Олени Зеленської “Без бар’єрів”. Навчання розпочали в березні. За цей період пройшло навчання 2 людини з інвалідністю, які опанували теоретичну частину, і зараз навчаються практичній складовій. Навчання теорії триває протягом 4 тижнів, а практики - 7. Потім особа повинна скласти іспит у Сервісному центрі МВС. Після цього ми маємо право записати людину на практичну складову, і після її проходження людина може скласти іспит в сервісному центрі МВС України та отримати посвідчення водія”, – розповів про навчання доцент кафедри тактико-спеціальної підготовки ДДУВС Андрій Жбанчик. 

Аби учні та учениці могли відвідувати заклад, на вході облаштували пандус і зробили спеціальний санвузол. 

Заклад адаптують під потреби осіб з інвалідністю
Заклад адаптують під потреби осіб з інвалідністю

Втім, теоретичний матеріал все одно викладали дистанційно – для зручності учениць. Викладачка Тетяна Астахова розповіла, що за часом він триває 64 години загалом. Під час уроків вивчають:

  • ПДР;
  • основи безпеки дорожнього руху; 
  • технічний стан транспортного засобу;
  • надання першої медичної допомоги. 

За словами викладачки, найбільше запитань у Галини та Софії (так звати другу ученицю) виникало з теми регулювання дорожнього руху та проїзду перехресть і технічного стану транспорту. А Галина ділиться: складнощі були і в розумінні дорожньої розмітки. Попри це теорію вона склала з першого разу. 

Теорії навчали дистанційно, так зручніше учням
Теорії навчали дистанційно, так зручніше учням

Практичні заняття проходять як на подвір’ї універу, так і за його межами. Інструктор розповів нам, що їздять спеціальними маршрутами, які “обкатують” учні автошкіл – Запорізьке шосе, проспект Гагаріна. Автівка для практичних занять обладнана ручною системою керування. Це створює певне навантаження на руки.

“Лівою рукою зчеплення витискати. Якщо у когось з лівою рукою проблеми, то треба переобладнати, щоб на праву було (керування – ред.) А гальма і газ – то руки і кермо. Окрім того, коробку передач перемикати, а це треба рукою тримати і кермо, і важіль. Трошки складніше, але люди з особливими потребами звикають до цього тому, що це розширює можливості для людини, дістатися будь-якої точки в місті і мати можливість жити повноцінне життя”, – пояснила Галина. 

Учбова автівка
Учбова автівка

Але інструктор каже: власну автівку не на кожному СТО можна переобладнати, для цього станція повинна мати ліцензію. Взагалі він вважає, що вчитись краще на тому автомобілі, на якому і буде їздити учень/учениця. 

Вартість навчання – 6 тисяч гривень. Про умови та правила приймання до школи можна дізнатись більше на сайті університету

Адреса Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ: м. Дніпро, просп. Гагаріна, 26.

Раніше ми писали про безкоштовний проїзд у громадському транспорті Дніпра людям з третьою групою інвалідності. Також читайте, що в Україні хочуть дозволити водіям самостійно вчити теорію для іспиту. Повідомляли і про те, що в Україні спростили реєстрацію авто та скасували техогляд

Для складання іспиту з теорії в університету є облаштована авдиторія
Для складання іспиту з теорії в університету є облаштована авдиторія
Тут можуть проходити і заняття
Тут можуть проходити і заняття
Є все необхідне
Є все необхідне
Навчальні матеріали
Навчальні матеріали
Практичній складовій навчають на подвір'ї університету
Практичній складовій навчають на подвір'ї університету
Опанувавши практику, керманичи виїжджають і на вулиці міста
Опанувавши практику, керманичи виїжджають і на вулиці міста
Все відбувається під контролем інструктора
Все відбувається під контролем інструктора
Можливості для повноцінного життя
Можливості для повноцінного життя

Фото, відео: Максим Якушев, Олександр Звягінцев

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube