Ігри у темряві: як розважити дитину, якщо відключили світло

Ігри у темряві: як розважити дитину, якщо відключили світло
Як розважити дитину під час вимкнення світла

Росіяни продовжують обстрілювати критичну інфраструктуру країни. Через це ситуація з постачанням електроенергії напружена. Українцям доводиться її заощаджувати та проводити час без світла. Якщо дорослі стійко переносять кілька годин у темряві, то дітям це робити важче.

Чим зайняти малюків, щоб їм не було страшно та нудно, розповіли у ЮНІСЕФ. Про це повідомляє Інформатор.

Якщо ввечері вимкнули світло, а дитина боїться темряви, запропонуйте їй пограти в ігри. Вони не тільки допоможуть пережити “темні” години, а й сприятимуть покращенню стосунків у родині.

Аудіальні ігри та ігри зі словами:

  1. співати хором;
  2. грати на музичних інструментах, якщо вони є, а якщо нема – на уявних: видавати звуки, наче стукаємо в литаври, б’ємо в барабани, граємо на скрипці тощо;
  3. “тарабарська мова”: говорити один з одним вигаданою мовою, намагаючись за інтонацією вгадати, про що говорить кожен;
  4. разом промовляти скоромовки;
  5. “білі вихваляйки”: казати: "А я…!!!" і розповідати про те, що насправді вміємо та що вдалося;
  6. “аlias”: вгадувати слово за описом, не називаючи його;
  7. розповідати історії на задану тему;
  8. розповідати щось, аби вкластися в одну хвилину;
  9. “голоси тварин”: один імітує звуки тварин, інший вгадує;
  10. “слова”: один гравець називає слово, а другий мусить придумати інше, яке починається на останню букву слова попереднього гравця;
  11. “на щастя, на жаль”: хтось вигадує ситуацію, а гравці по черзі пропонують продовження, починаючи зі слів “на жаль”, а наступний гравець — “на щастя”;
  12. “спотворений телефон”: пошепки казати слово один одному, а наприкінці дізнатися, що почув останній гравець;
  13. скласти казку, коли кожен говорить по реченню;
  14. говорити слова навпаки, не записуючи їх, наприклад, “чайник” – “кинйач”, “стіна” – “анітс”;
  15. загадати предмет, щоб інші гравці його вгадали, ставлячи запитання, на які ведучий може відповісти лише “так” чи “ні”;
  16. назвати чотири (або два) випадкових слова, до яких треба віднайти риму або вигадати вірш на 4 рядки;
  17. назвати слова тільки на задану букву;
  18. назвати два випадкових слова, а інші мають відгадати, чим вони можуть бути схожі;
  19.  Для дітей, які вчаться розбирати слова на склади, можна говорити слова, додаючи додатковий склад “жи”, “ма”, чи “хрю”
  20. гравець називає слово, а наступний – свою асоціацію до цього слова;
  21. “це слово вміє…”: описати слово його “вміннями”;
  22. “слово, якого немає”: вигадувати слова, яких не існує та що вони могли б означати мовою інопланетян;
  23. уявити, що потрапив на нову планету, на якій немає звичного світла, а потім – уявити, як на ній можна адаптуватися.

У темряві важливо торкатися до дитини, однак після попередження та отримання дозволу. У темряві відчуття доторків буде сприйматися посилено.

Для контакту із тілом можуть бути потрібні: 

  • пледи, щоби накритися і відчувати більшу безпеку;
  • льодяники, які можна розсмоктувати, щоби відчувати смак;
  • жувальні гумки;
  • вода;
  • іграшки, які можна стискати в руках, зокрема, “поп-іти”, антистреси.

Тілесні ігри з дотиками:

  1. “азбука Морзе”: передавати прості слова доторками;
  2. взятися за руки, гравці мають обережно стиснути долоню тому, хто сидить за ними за годинниковою стрілкою;
  3. уявити, що тіло — це музичний інструмент, а кожна частина тіла виконує певний звук, потім торкатися до дитини долонею, щоби вона співала, мугикала, кукурікала тощо;
  4. відбивати ритм разом: знайому пісню, загальний ритм (наприклад, дощу), пропонувати стукати ритм зубами, клацати язиком, відбивати долонею, ногами тощо;
  5. обіймати один одного та цілувати різними обіймами та поцілунками: помаранчевими, полуничними, веселковими, квадратними тощо;
  6. танцювати під уявну мелодію чи під спів пісень;
  7. передавати предмет у колі, коли в гравців заплющені очі, торкатися його і вгадувати, що це, чи пропонувати, як його можна використовувати;
  8. торкатися долонь ведучого тільки приємними доторками, щоби ведучий вгадав, хто торкається;
  9. зробити собі хатинку із подушок і ковдр.

 Якщо є ліхтарик:

  1. грати в тіньовий театр руками, або іграшками;
  2. зробити проєктор зі стаканчика та плівки;
  3. дивитися крізь друшляк на “зірки”.

Раніше ми писали, що психологиня із Дніпра розповіла у чому небезпека надмірної опіки. Писали ми й про те, як допомогти дітям не лякатися сирен.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube