За ініціативи народного депутата України Дмитра Кисилевського «Інтерпайп» та міська влада продовжують розбудовувати екосистему технічної освіти в Дніпрі. В гімназіях № 121 та № 24 реконструювали кабінети праці. Тепер учні цих закладів отримуватимуть перші навички робітничих професій у комфортних кабінетах та працюватимуть на новеньких фрезерувальному, точильному, заточному верстатах.
Капітальний ремонт підлоги, стелі, стін, нові вікна та комунікації, закупівлю обладнання, різноманітного ручного інструменту, а також витратних матеріалів взяла на себе компанія «Інтерпайп». Популяризуючи робітничі професії серед школярів, бізнес сподівається залучити в майбутньому молодь на свої підприємства.
«Нестача кваліфікованих та вмотивованих робочих – одна з найгостріших проблем для «Інтерпайп» та інших сучасних промислових підприємств регіону. І чим більше ми інвестуємо у виробництво, тим гостріше її відчуваємо. Війна цю проблему загострила, але не спричинила. Адже не дивлячись на розвиток та автоматизацію українських підприємств діти і досі вважають роботу на заводі не надто бажаною перспективною для себе. І ми хочемо зламати це упереджене ставлення, створюючи для школярів цікавий навчальний процес, близький до реальних виробничих завдань», – ділиться Людмила Новак, директорка з комунікацій «Інтерпайп».
Розбудову екосистеми технічної освіти на лівому березі Дніпра в 2019 році ініціював народний депутат України Дмитро Кисилевський. Ідея полягає у об’єднанні фінансових та організаційних зусиль бізнесу, місцевої влади та навчальних закладів для побудови навчальних маршрутів, які приведуть дитину від зацікавлення певним предметом у школі до затребуваної професії. Депутат впевнений, що така співпраця всім задіяним принесе значущі результати у довгостроковій перспективі.
«Для відбудови країни будуть потрібні кваліфіковані робітники, яких треба готувати вже. Але поки дитина не працюватиме із задоволенням в кабінеті праці у школі біля свого дому, поки ці кабінети більше схожі на музеї радянського побуту, годі очікувати від неї великої цікавості до професії токаря, оператора верстати з ЧПУ чи електрика. І навпаки, зацікавлення професією, яке почнеться на звичайному уроці в школі, захоплення від роботи на новому обладнанні приведе дитину спочатку у сучасну майстерню в училище, яка вже працює, а потом на виробництво. Від цього виграє і дитина, і держава, і роботодавець», – зазначає Кисилевський.
За п’ять років в Дніпрі встигли збудувати два таких навчальних маршрути. Перший приведе дитину до роботи кваліфікованим робітником. До нього входять 5 кабінетів праці в школах та майстерня верстатників в ПТУ №2. Другий - в професію інженера-мехатроніка. Його забезпечують 4 лабораторії мехатроніки в школах та дві лабораторії в «Дніпровській політехніці». Також модернізовано два технічні гуртки, створено систему змагань та профорієнтації. Розбудова технічної освіти в місті відбувається за активної участі міської влади, адже нарівні з «Інтерпайп» її фінансує міська рада Дніпра.
«Дніпро – це промислове місто. Воно завжди славилося інженерами та промисловими кадрами. Тож розвиток промисловості, зокрема машинобудівної, є надзвичайно важливим. Нові кабінети праці – це своєрідна профорієнтація для школярів. На лівому березі ми разом з «Інтерпайп» активно модернізуємо та розвиваємо кабінети праці й мехатроніки, а на правому березі наш департамент розвиває майстерні швейної справи. Зараз працює одна така майстерня. Вважаю це напрочуд вдалим прикладом співпраці бізнесу та міської влади. Плануємо працювати в цьому напрямі й надалі», – відмітила заступниця міського голови Дніпра, директорка департаменту гуманітарної політики міськради Ксенія Сушко.
Зараз у чотирьох інших дніпровських школах на фінальному етапі реконструкція ще двох кабінетів праці та будівництво двох лабораторій мехатроніки, які спільно фінансують міськрада та «Інтерпайп». Відкриття – незабаром.
Платон Бережний