У порівнянні з 2021 роком кількість закладів вищої освіти трохи зменшилась. Водночас знизилась й середня кількість студентів — у кожному виші до 3,4 тисячі. Так, система Міністерства освіти і науки налічує 139 державних університетів, не рахуючи філій. Також є близько сотні приватних.
Проте можна виділити лише до 20 кращих, які розподілені по всій країні. Про це Укрінформу розповів заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький, — пише Інформатор.
“Тобто у всіх регіонах є абсолютно нормальні виші, фактично в кожній області. Це не завжди заклади із науковими здобутками світового рівня, на кшталт Кембриджа, Гарварда. Але у кожному з міст – чи то у Хмельницькому, чи у Вінниці, чи у Рівному є нормальні заклади вищої освіти, які націлені на ринок праці, готують фахівців. Але, коли в одному місті є два, три чи чотири заклади вищої освіти, то виникає питання, чи потрібно їх там стільки”, — сказав Михайло Винницький.
Тому, за його словами, ми маємо прагнути до певного масштабу закладу та мультидисциплінарності. Адже так у студентів буде більший вибір предметів, збільшиться конкуренція між викладачами та покращиться якість.
“Наприклад, нещодавно у Дніпрі об’єднали “Український державний хіміко-технологічний університет” та “Придніпровську державну академію будівництва та архітектури”. Ми розуміємо, що галузева специфіка важлива для магістерського рівня, але для початку навчання важливішим є ширший вибір, який забезпечується, коли в одному закладі є багато галузей”, — акцентував він.
Такі новації відбуватимуться крок за кроком, університет за університетом. А не за один день.
“Говорити про те, що буде масове об’єднання і за один день із мережі в майже 170 державних закладів (139 закладів МОНу, ще 15 МОЗу і 13 МінКульту) раптом зробимо 100 – фантастика. Ми їздимо в міста, дивимося, де є можливості для об’єднання, розмовляємо з колективами, ректорами, і ловимо політичний момент”, — поділився Винницький.
“Можу сказати, що зміни це завжди болісно, адже є інституційна пам'ять, психологічні моменти тощо. Але дуже не хотілося б доводити ситуацію до кризи, коли де-факто університет – банкрут, і тоді його треба приєднати не як суб’єкта, а просто, як комплекс будівель… і більше вже нічого. Коли тенденція в тому чи іншому закладі йде до погіршення, але ми бачимо, що її можна зупинити через об'єднання, приєднання, це – найкращий момент зреалізувати подібні заходи. При вчасному об’єднанні залишається певна автономна структура в межах об’єднаного університету, люди зберігають свою робочу ідентичність, свої місця, зберігаються певні освітні програми”, — наголосив Михайло Винницький.
Нагадаємо, що в Україні хочуть ввести гранти на здобуття вищої освіти. Також читайте, що вчителька із Дніпра розповіла про шкільне харчування, подарунки та хамство дітлахів. Писали ми й про те, що вчителька із Дніпра розповіла про інтим зі школярами та булінг серед колег. Інформатор повідомляв, що у вбиральні Дніпровського ліцею №28 бив фонтан окропу.